کلمه ی طیّبه

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

دست و مشک و علم

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۲۹ ق.ظ

دست و مشک و علم

چشمم از اشک پُر و ، مشک من از آب تهی است

جگرم غرقه به خون و تنم از تاب ،  تهی است

گفتم از اشک کنم آتش دل را خاموش

پر ز خوناب بوَد ، چشم من از آب تهی است!

به روی اسب ، قیام و به روی خاک ، سجود

این نماز ره عشق است ، ز آداب تهی است

جان من می برد ، آبی که از این مشک چکد

کشتی ام غرق در آبی که ز گرداب ، تهی است

هر چه بخت من سرگشته به خواب است حسین !

دیده ی اصغر لب تشنه ات از خواب ، تهی است

دست و مشک و علمی ، لازمه ی هر سقاست

دست عباس تو از این همه اسباب تهی است

مشک هم اشک به بی دستی من می ریزد

بی سبب نیست اگر مشک من از آب ، تهی ست !

سید شهاب موسوی یزدی(شهاب)

من می گویم ، شما بگریید/علیرضا قزوه/انتشارات سوره ی مهر/1389/ص163

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی